آخرین مقالات

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه ، سلام دوست عزیز، در این مقاله قصد داریم به معرفی مرکز ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، قیمت ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، مزایای

ادامه مطلب »

ایمپلنت فوری در صادقیه

ایمپلنت فوری در صادقیه ، سلام دوستان! امروز می‌خواهم درباره‌ی یک موضوع جالب و مفید بحث کنم، یعنی ایمپلنت فوری در صادقیه. این مقاله به دنبال

ادامه مطلب »

ایمپلنت کره ای در صادقیه

ایمپلنت کره‌ای در صادقیه ، یک پنجره به بهترین روش‌های ایمپلنت دندان . سلام به دوستان عزیز. امروز می‌خواهیم درمورد مرکز ایمپلنت کره‌ای در صادقیه صحبت کنیم.

ادامه مطلب »

ایمپلنت قسطی در صادقیه

مرکز ایمپلنت قسطی در صادقیه ، دوست عزیز، ایمپلنت قسطی یکی از روش های مدرن و موثر برای جایگزینی دندان های گم شده است. در صادقیه، مرکز

ادامه مطلب »

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت دندان با قیمت ویژه

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک جایگزین بسیار عالی برای دندان های از دست رفته است. ما به شما خواهیم گفت ایمپلنت دندان چیست و چگونه ایمپلنت ها با قرار گرفتن در فک میتوانند همانند یک دندان مستحکم شوند.

ایمپلنت، بهترین روش جایگزینی دندان است. برندها و شرکت های مختلفی در دنیا وجود دارند که ایمپلنت تولید میکنند و این روش درمانی هم اکنون یک تخصص در دندانپزشکی است.

وقتی یک دندان را از دست میدهیم؛ چنانچه اقدام به جایگزینی دندان از دست رفته نکنیم به مرور زمان، دندان ها در فک شروع به حرکت میکنند.

این اتفاق باعث نامرتب شدن دندان ها میشود و میتواند مشکلات زیادی مانند کاهش تراکم استخوانی را برای فرد ایجاد کند. از همین رو، بهتر است تا 3 ماه بعد از دست دادن دندان اصلی، اقدام به کاشت ایمپلنت کنیم تا در آینده دچار هزینه های بیشتر برای درمان نشویم.

ایمپلنت یعنی چه

ایمپلنت دندان یک فرآیند جراحی است که در آن یک ساختار مصنوعی( از تیتانیوم) به جای دندان طبیعی در استخوان فک قرار می‌ گیرد.

این ساختار که به دندان مصنوعی یا پلیت زیبایی وصل می ‌شود‌، به عنوان ریشه مصنوعی عمل می‌ کند. افرادی که یک یا چند دندان آنها به شدت پوسیده یا مشکلات جدی مانند ترک خوردگی، شکستنی و ضعف عملکرد دندان را دارند، می ‌توانند از خدمات ایمپلنت دندان استفاده کنند.

ایمپلنت‌های دندانی به طور دائمی در استخوان فک جا می ‌شوند و ثبات و استحکام بالایی دارند. همچنین، دندان‌های مصنوعی که به ایمپلنت ‌ها متصل می ‌شوند، شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی دارند.

ایمپلنت ‌ها همانند دندان های طبیعی بی عیب و نقص هستند. وجود ایمپلنت در فک، از جذب استخوان و از دست رفتن حجم استخوان جلوگیری می کند.

بطور کلی، ایمپلنت دندان در افراد بالای ۱۸ سال که استخوان‌های فک آنها به طور کامل رشد کرده است، انجام می شود. اما در موارد خاصی پزشک حتی در سنین پایین نیز تصمیم به انجام ایمپلنت دندان بگیرد.

همچنین، هنگام اجرای ایمپلنت، نباید بیماری لثه داشته باشید. در اینصورت ایمپلنت نتیجه بخش نخواهد بود.  

رزرو وقت مشاوره و معاینه رایگان

برای ویزیت و معاینه رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان شماره تماس خود را بگذارید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مراحل کاشت ایمپلنت

مدت زمان کاشت ایمپلنت به تعداد و همچنین پیچیدگی شرایط عمل بستگی دارد. ممکن است چند ایمپلنت دندان در یک عمل جراحی قرار داده شود. در این حالت زمان عمل طولانی تر خواهد شد.

جراحی ایمپلنت بسیار ساده و سریع انجام میشود و در مدت زمان جراحی، شما دردی را احساس نخواهید کرد. پزشکان با استفاده از مواد بی حسی محل قرار گرفتن ایمپلنت را به اصطلاح سر میکنند تا بیمار دردی را احساس نکند.

بعد از اینکه لثه کاملا بی حس شد؛ دندانپزشک یک برش در لثه و یک سوراخ کوچک در استخوان فک تان ایجاد میکند که در این سوراخ پایه ایمپلنت قرار میگیرد.

در شرایط خاصی میتوان کشیدن دندان آسیب دیده و جایگذاری ایمپلنت را طی یک جلسه جراحی انجام داد که این روش ایمپلنت فوری نامیده میشود و همیشه قابل انجام نیست و همانطور که پیشتر ذکر شد؛ در شرایط خاص که پزشک متخصص تشخیص میدهد قابل انجام است.

اگر این حالت قابل انجام نباشد؛ دندانپزشک، ایمپلنت را چند ماه (فک بالا ٣-۶ ماه و فک پایین ٢-۴ ماه) بعد از کشیدن دندان قرار میدهد تا استخوان فک زمان کافی برای ترمیم خود داشته باشد به این حالت “ایمپلنت تاخیری” گفته میشود.

در مواردی ممکن است که نیاز به بیهوشی برای کاشت ایمپلنت وجود داشته باشد. انجام بیهوشی توسط کارشناسان بیهوشی در مرکز جراحی انجام میگرد و در مدت زمانی که بیمار بیهوش است؛ برای آن چند ایمپلنت در دهان کار گذاشته میشود. کاشت ایمپلنت میتواند در یک یا دو مرحله انجام شود. 

در روش یک مرحله ای ابوتمنت پروتز و ایمپلنت همزمان قرار داده میشود و بعد از پایان جراحی ضمائم آن در دهان قابل مشاهده است. در روش دو مرحله ای ابتدا ابوتمنت در زیر لثه جایگذاری شده (شما آن را در دهان خود نمی بینید) و مدتی (حدودا دو تا سه ماه) برای بهبود کامل لثه و استخوان صبر میکنیم.

بعد از گذشت زمان طی شده با یک جراحی دیگر که جراحی بسیار سبکتری خواهد بود؛ اتصالات به آن متصل خواهد شد.

فیلم ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چگونه است؟

جنس پایه ایمپلنت ها معمولا از فلز مستحکم تیتانیوم است. تیتانیوم در بدن ما به عنوان یک عنصر بی تاثیر پذیرفته میشود و بدن هیچ واکنشی در برابر این عنصر خارجی نشان نمیدهد. وقتی پایه تیتانیومی ایمپلنت درون فک قرار میگیرد؛ استخوان فک شروع به تولید استخوان به دور این پایه تیتانیومی میکند. همین فرآیند باعث مستحکم شدن ایمپلنت در فک بیمار میشود.

این فرآیند استخوان سازی ممکن است بین 2 الی 6 ماه زمان ببرد. بعد از مدتی استخوان دور پایه ایمپلنت کامل تشکیل شده و حال پزشک میتواند با استفاده از ابوتمنت، تاج دندان را بر روی ایمپلنت قرار دهد. حال شما یک دندان زیبا با عمر بالا دارید که میتواند همانند سایر دندان های شما کار کند.

امیدواریم شما اکنون متوجه شده باشید؛ ایمپلنت دندان چیست و چگونه کار میکند. ما این دندان های جدید را مدیون علم پزشکی هستیم که توانسته اند یک جایگزین مناسب پیدا کنند.

شاید قیمت ایمپلنت دندان کمی بالا به نظر برسد ولی فراموش نکنید بهترین متخصصان ایمپلنت در ایران هستند و هزینه های دندانپزشکی در ایران یک چهارم آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

همچنین مستر ایمپلنت برای راحتی حال شما عزیزان شرایط کاشت ایمپلنت اقساطی را نیز فراهم کرده است که می توانید به صورت اقساط هزینه ایمپلنت را پرداخت نمایید.

مقاله مرتبط:‌ سینوس لیفت چیست؟

انواع ایمپلنت

شاید این سوال مطرح شود که انواع ایمپلنت چیست؟ کاشت دندان ایمپلنت انواع مختلفی دارد که قبل از انجام با صلاحدید پزشک یکی از آن‌ها برایتان انجام می‌شود.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری یا دیجیتال در واقع ایمپلنت تک مرحله‌ای است که در یک مرحله پایه ایمپلنت، اباتمنت و روکش همگی در یک مرحله برایتان انجام می‌شود.

ایمپلنت دو مرحله‌ای یا ایمپلنت معمولی

این نوع ایمپلنت از رایج‌ترین انواع آن است که ابتدا فیکسچر و پایه ایمپلنت نصب می‌شود و سپس دندانپزشک برایتان روکش را نصب می‌کند.
ابتدا پایه درون فک قرار گرفته و چندین روز باید جوش بخورد. در این مرحله لثه بخیه می‌شود. پس از جوش خوردن روکش ایمپلنت را روی آن نصب می‌کنند.

ایمپلنت ساب پریو استیل

این نوع ایمپلنت درون استخوان فک قرار نمی‌گیرد بلکه با کمک یک قاب فلزی روی استخوان فک قرار داده می‌شود.

ایمپلنت فرو رونده

رایج‌ترین نوع کاشت ایمپلنت دندان است که برای درمان دو مرحله‌ای استفاده می‌شود.

ایمپلنت all on 4

در این روش برای جایگزینی تمامی دندان‌های از دست رفته چهار واحد ایمپلنت را درون فک بالا و پایین قرار می‌دهند و سپس برای تمامی دندان‌های از دست رفته روکش می‌گذارند.

کاربرد ایمپلنت

ایمپلنت به طور معمول برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته به کار می‌رود. حال اگر به غیر از این مورد به ناهنجاری‌های دیگر دچار باشید باز هم می‌توانید ایمپلنت را انتخاب کنید. این ناهنجاری‌ها عبارت است از:

پوسیدگی یا حفره دندان

پوسیدگی‌های شدید دلیل اصلی کاشت دندان ایمپلنت است. پوسیدگی دندان در صورت تجمع باکتری در دهان بوجود می‌آید که باعث از دست دادن دندان می‌شود.

رنگ دندان‌ها در مراحل ابتدایی پوسیدگی زرد شده و در نهایت منجر به پوسیدگی می‌شود. رنگ دندان پوسیده سیاه است و ظاهر ناخوشایندی دارد شما می‌توانید با انتخاب ایمپلنت، دندان‌های زیبا با ظاهر طبیعی و زیبا داشته باشید.

فاصله غیر نرمال بین دندان‌ها

فاصله بین دندان‌ها جلو در صورت از دست دادن دندان‌ها و زمانی که یک یا بیش‌تر از یک دندان از انتهای قوس دندانی از دست رفته و فقط یک سمت طبیعی باشد در این صورت باید کاشت دندان ایمپلنت انجام دهید.

مزایای ایمپلنت

ایمپلنت یک از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی دندان از دست رفته محسوب می‌شود. آیا می‌دانید مزایای ایمپلنت چیست؟

پس بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید تا با مزایای کاشت ایمپلنت دندان آشنا شوید.

بهبود قدرت جویدن و غذا خوردن

یکی از بزرگترین مشکلاتی که بی‌دندانی برایتان بوجود می‌آورد، همین عدم توانایی در جویدن و بلع غذا است. به همین دلیل کسانی که دندان‌های خود را از دست داده باشد، به خوبی نمی‌توانند غذا را خورد کرده و بجوند و حتی به مشکلات گوارشی هم دچار می‌شوند.
در صورت کاشت ایمپلنت شما به راحتی می‌توانید غذا را به خوبی بجوید به طوری که انگار دندان طبیعی و سالم خودتان است. البته جویدن با بریج‌ها به راحتی ایمپلنت نیست و دشواری دارد.

افزایش اعتماد به نفس

زمانی که دندانی از دست می‌رود به همراه آن ممکن است اعتماد به نفستان را از دست بدهید. چرا که نمی‌توانید به خوبی صحبت کنید و بخندید.
به همین دلیل به خوبی قبل صحبت نمی‌کنید و لبخند نمی‌زنید و حتی ممکن است در اجتماع به سختی حضور پیدا کنید. حتی برخی افراد در ادای صحیح کلمات مشکل دارند. با کاشت ایمپلنت دندان اعتماد به نفس از دست رفته شما بازمی‌گردد و به راحتی می‌توانید در اجتماع حضور پیدا کنید.

دوام بالا و طول عمر زیاد

سومین مزایای ایمپلنت طول عمر این روش است. حتی دندان‌های طبیعی بعد از مدتی با افزایش سن می‌ریزند اما در کاشت دندان ایمپلنت اصلا این اتفاق نمی‌افتد.

در صورت موفقیت آمیز بودن آن، سال‌ها برایتان کار می‌کند. عمر ایمپلنت حتی از بریح‌ها نیز بیش‌تر است به طوری که بریج بین 5 تا 10 سال عمر می‌کند ولی ایمپلنت‌ها از 5 تا 15 سال عمر می‌کنند.

حفظ سلامت دهان و دندان

با انجام کاشت دندان ایمپلنت شما می‌توانید بهتر از قبل برای حفظ سلامت دهان و دندان قدم بردارید. ایمپلنت‌ها از تحلیل لثه جلوگیری کرده و بافت آن را به خوبی حفظ می‌کند.

ایمپلنت هیچ‌گونه آسیبی به لثه نمی‌زند بر خلاف دندان‌های مصنوعی که باعث تحلیل لثه می‌شوند. از همه مهم‌تر این‌که به راحتی می‌توانید مانند قبل دندان‌های خود را تمیز کنید.

رزرو وقت مشاوره و معاینه رایگان

برای ویزیت و معاینه رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان شماره تماس خود را بگذارید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد؟

شاید برایتان باورنکردنی باشد اما ایمپلنت‌ها طول عمر فوق‌العاده بالایی دارند. البته ماندگاری کاشت ایمپلنت دندان به مواد ساخته شده از آن‌ها و چگونگی اتصال آن‌ها بستگی زیادی دارد.

تحقیقات نشان داده، میزان ماندگاری و طول عمر ایمپلنت دندان 94 درصد تا 10 سال و 91 درصد تا 15 سال است. ماندگاری کاشت ایمپلنت دندان به عوامل زیر بستگی دارد.

  • نوع ایمپلنت دندان: ایمپلنت دندان فیکسچر و پایه دارد. این قسمت از جنس تیتانیوم ساخته شده و ماندگاری بسیار بالایی دارد.
    به دلیل این‌که با استخوان فک شما جوش می‌خورد. این گزینه همان عاملی است که وقتی دندانپزشکان قرار است درباره موفقیت آمیز بودن کاشت دندان ایمپلنت صحبت کنند، حرف از اتصال پایه و فیکسچر می‌زنند.
  • محل کاشت ایمپلنت: همچنین تحقیقات نشان داده شد که کاشت دندان به این‌که ایمپلنت در کدام قسمت لثه کاشت شود، بستگی زیادی دارد. ایمپلنت‌های فک بالایی 84 درصد موفقیت آمیز هستند و تا 12 سال طول عمر دارند.
    در حالی که درصد موفقیت ایمپلنت فک پایینی 93 درصد موفقیت آمیز بوده و تا 12 سال باقی می‌مانند.
  • سلامتی فرد: برای این‌که بدانید نقش سلامتی در ایمپلنت چیست؟ به این نکته توجه کنید؛ ابتدا دندانپزشک باید تراکم استخوان شما را در نظر بگیرد.
    فک شما قرار است ایمپلنت را در خود نگه دارد. در صورتی که استخوان فک تراکم کافی نداشته باشد، درصد موفقیت کاشت ایمپلنت و دوام آن کاهش می‌‌یابد. هر بار که آدامس می‌جوید، دندان‌ها به فکتان فشار وارد کرده و باعث پارگی بافت لثه می‌شود.

چرا انتخاب برند ایمپلنت مهم است؟

این خیلی مهم است که پزشک شما متخصص پروتز یا ایمپلنت باشد. به این دلیل که میتوانند با مهارت های خود عمر طولانی ایمپلنت را برای شما تضمین کنند.

در بازار ایران برندهای مختلفی برای ایمپلنت وجود دارد. همیشه به یاد داشته باشید یک انتخاب خوب برای ایمپلنت میتواند از هزینه های بیهوده در آینده و حتی دوباره کاری جلوگیری کند. یکبار و مطمئن اقدام به کاشت ایمپلنت کنید.

نکات مهم برای کاشت ایمپلنت دندان

درست است که ایمپلنت دندان می‌تواند جایگزین خوبی برای دندان‌های طبیعی باشد ولی اگر فرایند کاشت ایمپلنت بدرستی انجام نشود؛ ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد.

در صورتیکه قبل از کاشت ایمپلنت بررسی‌های دقیق توسط دندانپزشک متخصص انجام شود؛ عوارضی نخواهد داشت.

بعد از ایمپلنت تا چند روز میبایست فشار به فک وارد نشود. بهتر است از سوپ ها و مایعات که داغ نیستند استفاده کنید تا لثه بهبود پیدا نماید. ایمپلنت در حقیقت یک جایگزین دندان است که به اندازه دندان های اصلی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. ایمپلنت هم نیاز به مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیزی دهان دارند تا عمر بالایی داشته باشد.

نکات مهم برای کاشت ایمپلنت دندان​

نگه داری از ایمپلنت

برای افزایش دوام و ماندگاری کاشت دندان ایمپلنت، باید از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید. برای مراقبت از ایمپلنت پس از جراحی می‌بایست نکات زیر رعایت شود.

  • از تحریک محل جراحی شده یا دستکاری آن پرهیز کنید.
  • گاز استریل را روی محل ایمپلنت قرار دهید. اگر پس از برداشتن گاز هنوز خونریزی داشتید، یک گاز جدید روی آن قرار دهید و هر 45 دقیق یکبار آن را تعویض کنید.
  • پس از ایمپلنت باید استراحت کامل داشته باشید. باید سر خود را بالا بگیرید و در این دوران ورزش سنگین انجام ندهید.
  • برای کاهش دردتان و جلوگیری از التهاب می‌توانید تا 48 ساعت ابتدایی جراحی از کمپرس یخ در محل استفاده کنید. پس از کمپرس سرد کمپرس گرم در آن ناحیه قرار دهید.
  • خوردن قرص تسکین دهنده درد و آنتی بیوتیک در بهبود درد شما بسیار کمک کننده است.
  • با دستور دندانپزشکتان می‌توانید از آب نمک قرقره کرده یا از دهانشویه مخصوص استفاده کنید تا روند بهبودی تسریع شده و از بوی بد دهان جلوگیری شود.
  • از مصرف سیگار، الکل، نوشابه و خوراکی‌های گرم بپرهیزید.
  • پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندان باید غذاهای نرم میلی کنید، از خوردن غذاهای سفت بپرهیزید.

مقاله مرتبط: مراقبت از ایمپلنت

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

شما برای اینکه بدانید آیا کاندید خوبی برای ایمپلنت هستید یا خیر، باید به یک پزشک جراح ایمپلنت مراجعه کنید. افرادی که برای ایمپلنت مناسب هستند؛ باید شرایط زیر را داشته باشند:

سلامتی کامل فرد مورد نظر

از آنجایی که ایمپلنت یک عمل جراحی محسوب می شود، بسیار اهمیت دارد که شما از سلامتی کامل برخوردار باشید. در این صورت کاشت ایمپلنت شما تا 95 درصد موفقیت آمیز انجام می شود.

داشتن لثه های سالم

داشتن لثه های سالم برای حمایت از پایه و فیکسچر ایمپللنت به دلیل همراه بودن با استخوان، ضروری است. اگر احتمال ابتلا به پریودنتال در شما وجود داشته باشد، ممکن است لثه شما پیوند استخوان یا فیکسچر را پس بزند و عملا به این اتفاق نارسایی ایمپلنت می گویند.

تراکم کافی استخوان فک

اگر شما استخوان فک خود را از دست داده اید؛ باز هم گزینه مناسبی برای انجام ایمپلنت هستید. چرا که پزشک قبل از انجام ایمپلنت برای شما عمل پیوند استخوان انجام داده و سپس برای کاشت ایمپلنت اقدام می کند.

رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان

پس از انجام ایمپلنت، شما باید به طور روزانه و مرتب از نخ دندان، مسواک و دهان شویه استفاده کرده و سالیانه توسط پزشک چکاپ شوید. در غیر این صورت کاشت ایمپلنت برای شما عملا بی فایده است و ایمپلنت شما آسیب می بیند.

کلینیک دندانپزشکی مستر ایمپلنت

برای معاینه و مشاوره رایگان توسط متخصص ایمپلنت با شماره های زیر تماس بگیرید.

صادقیه – خیابان آیت الله کاشانی جنب بانک سرمایه ساختمان فربد پلاک 258 طبقه 4 واحد 25

هزینه ایمپلنت چقدر است؟

هزینه ایمپلنت در هر فردی متفاوت است و به عواملی بستگی دارد. مهم‌ترین فاکتورهای موثر در قیمت ایمپلنت دندان به شرح زیر است.

مواد مصرفی در کاشت ایمپلنت دندان

به طور کلی، مواد به کار رفته در پایه ایمپلنت‌ها از جنس تیتانیوم است و روکش‌ آن‌ها از سرامیک ساخته می‌شود. پیچ کوچکی این قطعات را به هم وصل می‌کند.

این تیتانیوم به خوبی با بدن سازگار است و خیلی زود با استخوان فک شما پیوند می‌خورد. اگر شما به تیتانیوم حساسیت داشته باشید، از سرامیک برایتان استفاده می‌کنند که برایتان هزینه اضافی شامل می‌شود.

تعداد واحدهای ایمپلنت

 طبیعتا هرچه تعداد واحدهایی که قرار است ایمپلنت شود، بیش‌تر باشند، هزینه ایمپلنت بالاتر می‌رود.

پیوند استخوان

ممکن است بپرسید پیوند استخوان در ایمپلنت چیست و چه تاثیری در هزینه ایمپلنت دارد.

به این نکته توجه کنید که اگر شما تراکم استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندان نداشته باشید، دندانپزشک جراحی کاشت ایمپلنت را برایتان انجام می‌دهد. برای این جراحی باید هزینه اضافه‌تری نسبت به ایمپلنت معمولی بپردازید.

سلامت دهان

 اگر به بیماری‌هایی مانند عفونت لثه، آبسه و عفونت فک مبتلا باشید، روند کاشت دندان ایمپلنت کمی دشوارتر است و هزینه اضافی دربردارد.

مقاله مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست؟

افراد زیر مناسب کاشت ایمپلنت نمی باشند:

• نوجوانانی که رشد استخوان فک آن ها متوقف نشده است.
• خانم های باردار و شیرده
• افراد سیگاری
• مصرف کنندگان الکل
• افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند.
• کسانی که تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی هستند.
• افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت کنترل نشده، بیماری بافت هم بند، هموفیلی و نقص ایمنی قابل توجه
• بروکسیسم یا دندان قروچه

عوارض ایمپلنت

با وجود داشتن مزیت‌ها، ایمپلنت دندان معایبی نیز دارد.

هزینه بالا:  با این‌که هزینه بالای ایمپلنت یکی از معایب آن به شمار می‌رود؛ اما به طور کلی یک روش مقرون به صرفه است.

چرا که پس از انجام کاشت دندان ایمپلنت دیگر نیازی به هزینه تعمیر یا تعویض آن‌ها بر خلاف روش‌های دیگر نیست. با انتخاب هر روشی غیر از ایمپلنت شما باید هزینه‌ای را صرف تعمیر و تعویض آن‌ها کنید.
اگر یک بررسی اجمالی انجام دهید متوجه می‌شوید که هزینه ایمپلنت جندان هم بالا نیست.

نیاز به چند جراحی: کاشت ایمپلنت به تراکم استخوان کافی نیاز دارد. اگر شما تراکم بالای استخوان نداشته باشید، دندانپزشک مجبور است برایتان جراحی پیوند سینوس یا تراکم استخوان انجام دهد که در هزینه موثر است.

دوران نقاهت طولانی: تقریبا 6 ماه زمان لازم است که مراحل ایمپلنت طی شود. البته این زمان بستگی به روش انجام دارد.

دلایل ایمپلنت دندان

موارد زیادی باعث می شود تا اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نمایید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

جایگذاری دندان

بهترین گزینه برای پر کردن جای خالی دندان، کاشت ایمپلنت است. چون که ایمپلنت دندان در استخوان فک کاشته و با استخوان آمیخته میشود؛ بسیار محکم بوده و عملکرد آن مانند دندان طبیعی است.

ماندگاری ایمپلنت

یکی از بهترین دلایل برای ایمپلنت کردن دندان، دوام طولانی و عمر بالای ایمپلنت است. هر چند قیمت ایمپلنت دندان زیاد است. اما در صورت مراقبت مناسب مادام العمر خواهد بود.

عدم تحلیل استخوان فک

ایمپلنت از تحلیل استخوان فک، جلوگیری می کند.

جایگزین پروتز

ایمپلنت های دندانی جایگزین مناسبی به جای پروتزهای متحرک هستند.

شباهت به دندان اصلی

کسی قادر به تشخیص دادن دندان ایمپلنتی با دندان اصلی شما نیست. دندان ایمپلنتی آنقدر شبیه دندان اصلی است که حتی خود شما هم بعد از یک مدت قادر به تشخیص ایمپلنت در دهان خود نیستید.

نگهداری آسان

نگهداری از دندان ایمپلنتی با دندان های عادی فرقی ندارد. همان مسواک، همان خمیردندان و همان نخ دندان برای مراقبت از دندان های ایمپلنتی مناسب است. به راحتی مسواک بزنید و نگران ایمپلنت نباشید.

عدم پوسیدگی دندان ایمپلنت

ایمپلنت نمیپوسد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد ایمپلنت همین است که نمیپوسد و سبب پوسیدگی دندان های دیگر هم نمیشود.

آزادی در تعداد کاشت ایمپلنت

وقتی یک دندان رو از دست دادید به راحتی و با سرعت میتوانید یک واحد ایمپلنت را جایگزین کنید.

مقاومت دندان ایمپلنت

دلیل نهم برای ایمپلنت کردن دندان دندان ایمپلنت بسیار مقاوم است و هر غذایی را که دوست داشته باشید؛ میتوانید میل کنید و نگران این دندان ایمپلنتی نباشید.

نقش پایه برای پروتز ثابت

از ایمپلنت می توان به عنوان پایه های محکمی برای پروتز های ثابت دندانی نیز یاد کرد.

سخن آخر

امیدواریم در این مقاله به طور کامل با فرآیند ایمپلنت و اینکه ایمپلنت چیست آشنا شده باشید. دندانپزشکی مستر ایمپلنت شرایط مشاوره و معاینه رایگان توسط متخصص ایمپلنت را برای شما عزیزان فراهم کرده است. کافی ست با شماره های 02144001240 و 02144001241 تماس بگیرید.

سوالات متداول

1آیا کسی که به فلز حساسیت دارد به ایمپلنت هم حساسیت نشان می‌دهد؟

خیر چرا که فلز تیتانیوم کاملا ضد حساسیت است.

2قند خون مانع انجام ایمپلنت است؟

قند خون ناشتا تا 280 میلی‌گرم هیچ مانعی ایجاد نمی‌کند.

3برای هر ایمپلنت پروسه زمانی چقدر است؟

به طور کلی 3 تا 6 ماه زمان نیاز است.

اشتراک گذاری مطلب

با ما در تماس باشید

  • تهران ,فلکه دوم صادقیه, خیابان آیت الله کاشانی
    جنب بانک سرمایه , ساختمان فربد پلاک 258.
    طبقه 4 واحد
  • 02144045596

  • 09302994400

  • info@mr-implant.com

مطالب مرتبط

5/5 - (1 امتیاز)