آخرین مقالات

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه ، سلام دوست عزیز، در این مقاله قصد داریم به معرفی مرکز ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، قیمت ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، مزایای

ادامه مطلب »

ایمپلنت فوری در صادقیه

ایمپلنت فوری در صادقیه ، سلام دوستان! امروز می‌خواهم درباره‌ی یک موضوع جالب و مفید بحث کنم، یعنی ایمپلنت فوری در صادقیه. این مقاله به دنبال

ادامه مطلب »

ایمپلنت کره ای در صادقیه

ایمپلنت کره‌ای در صادقیه ، یک پنجره به بهترین روش‌های ایمپلنت دندان . سلام به دوستان عزیز. امروز می‌خواهیم درمورد مرکز ایمپلنت کره‌ای در صادقیه صحبت کنیم.

ادامه مطلب »

ایمپلنت قسطی در صادقیه

مرکز ایمپلنت قسطی در صادقیه ، دوست عزیز، ایمپلنت قسطی یکی از روش های مدرن و موثر برای جایگزینی دندان های گم شده است. در صادقیه، مرکز

ادامه مطلب »

روکش دندان چیست؟

روکش دندان

روکش دندان

روکش دندان یا پروتز، یک کلاهک فلزی یا سرامیکی یا ترکیبی از هر دو مورد که روی دندان های با تخریب بیشتر قرار داده می شود تا علاوه بر حفظ دندان ها در برابر شکستن، عملکرد و زیبایی دندان را نیز مجددا به آن باز گرداند.

انواع روکش دندان

از انواع روکش دندان میتوان به روکش های فلزی، روکش سرامیکی و روکش های pfm که ترکیب سرامیک و فلز هستند؛ اشاره کرد.

انواع روکش دندان فلزی

مستر ایمپلنت برای شما امکانی در نظر گرفته است که میتوانید کاشت ایمپلنت اقساطی انجام دهید. جنس پایه ایمپلنت ها معمولا از فلز مستحکم تیتانیوم است. تیتانیوم در بدن ما به عنوان یک عنصر بی تاثیر پذیرفته میشود و بدن هیچ واکنشی در برابر این عنصر خارجی نشان نمیدهد.

وقتی پایه تیتانیومی ایمپلنت درون فک قرار میگیرد؛ استخوان فک شروع به تولید استخوان به دور این پایه تیتانیومی میکند. همین فرآیند باعث مستحکم شدن ایمپلنت در فک بیمار میشود.

این فرآیند استخوان سازی ممکن است بین 2 الی 6 ماه زمان ببرد.

بعد از مدتی استخوان دور پایه ایمپلنت کامل تشکیل شده و حال پزشک میتواند با استفاده از ابوتمنت، تاج دندان را بر روی ایمپلنت قرار دهد.

حال شما یک دندان زیبا با عمر بالا دارید که همانند سایر دندان های شما کار می کند.

اما می توانید با مطالعه مقاله مراحل ایمپلنت دندان از چگونگی کاشت ایمپلنت بیشتر آگاه شوید.

ما این دندان های جدید را مدیون علم پزشکی هستیم که توانسته اند یک جایگزین مناسب پیدا کنند.

شاید هزینه های ایمپلنت کمی بالا به نظر برسد ولی فراموش نکنید بهترین متخصصان ایمپلنت در ایران هستند و هزینه های دندانپزشکی در ایران یک چهارم آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

انواع آلیاژ های روکش فلری

آلیاژ های قیمتی:

مانند روکش دندان طلا که بیشتر از 60 درصد این آلیاژها از فلز های قیمتی هستند.

آلیاژهای نیمه قیمتی:

در این نوع آلیاژ ها نسبت به روکش دندان طلا، درصد پایین تری از فلزات قیمتی استفاده می شود.

آلیاژهای معمولی:

در این نوع آلیاژ کمتر از 25 درصد فلزات قیمتی استفاده میشود و بقیه آن فلزاتی چون نیکل و کروم میباشد. معمولا روکش دندان طلا از کیفیت بالا تری نسبت به سایر آلیاژ های دیگر برخوردار است.

روکش دندان سرامیکی

یکی دیگر از انواع روکش دندان، روکش دندان سرامیکی میباشد که از نوعی چینی مثل پرسلن ساخته می شوند.

روکش دندان سرامیکی در مقایسه با روکش های pfm که کاربرد بیشتری در مطب های دندانپزشکی دارند؛ بسیار طبیعی به نظر می رسند. چون فلزی در آن به کار نرفته است.

در روکش دندان سرامیکی معمولا لبه های فلزی ناشی از روکش های pfm وجود ندارد.

اگر کسی به آلیاژ های موجود در این فلزات آلرژی داشته باشد، می تواند از روکش دندان سرامیکی استفاده کند.

روکش دندان سرامیکی روکشی بسیار ضعیف است پس  فقط در دندان های قدامی برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع روکش دندان سرامیکی

پرسلن جاکت کراون:

این نوع روکش بیش از صد سال پیش با عنوان روکش تمام سرامیک ابداع شد که خیلی ضعیف است، به همین دلیل زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

پرسلن های مدرن:

این نوع روکش ها ادعا دارند با حفظ زیبایی، ژاکت کراون مستحکم تری دارند.

روکش pfm

روکش های ترکیب سرامیک و فلز که اخیرا به عنوان روکش در اکثر مطب های دندانپزشکی استفاده می شود؛ از این نوع روکش می باشد. در این روش بخش فلزی دور تا دور دندان را پوشش می دهد و بخش هسته را تشکیل می دهد که باعث مستحکم شدن روکش میگردد و پرسلن یا چینی روی آن، به زیبایی روکش منجر می گردد. در واقع میتوان گفت زیبایی را در کنار استحکام دارد.

مزایا روکش pfm

  1. این نوع از روکش دندان، استحکام بالاتری نسبت به روکش دندان سرامیکی دارند.
  2. فیت شدن خوب فلز با دندان یکی دیگر ار ویژگی های روکش pfm است. این نوع روکش ها عمر کمتری نسبت به روکش های فلزی و عمر بیشتری نسبت به روکش دندان سرامیکی دارند.

معایب روکش pfm

از معایب این نوع روکش می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر گلریز روکش از بین برود باعث ایجاد سایش دندان مقابل میگردد.

همچنین ممکن است ترک یا پریدگی چینی به وجود آید. اگر این ترک یا پریدگی کم باشد ترمیم با روکش دندان کامپوزیتی و اگر زیاد باشد منجر به تعویض روکش مدنظر می شود.

گاهی اوقات فلز لبه روکش دیده می شود. به ویژه بعد از تحلیل لثه که در دندان های قدیمی اتفاق مهمی محسوب می شود.

مراقبت های روکش دندان

معمولا موارد مراقبتی انواع روکش دندان به مراقبت های قبل از روکش و مراقبت های بعد از آن تقسیم می گردد.

اقدامات قبل از انواع روکش دندان

قبل از روکش دندان باید از سالم بودن آن ها و سالم بودن لثه اطمینان حاصل نمود. به همین دلیل قبل از اجرای انواع روکش، دندان  پزشک دندان های پوسیده و آسیب دیده را درست کرده و در صورت وجود هرگونه بیماری، آن را درمان می کند. برای افرادی که شب ها دندان ‌قروچه می کنند، ‌روکش دندان انتخاب خوبی نمی باشد. چون روکش ممکن است خرد شده یا شکسته شود.

در صورتی که به این کار عادت دارید، پزشک ها معمولا استفاده از نوعی محافظ دندان را به شما پیشنهاد خواهند داد. مثل  همه فرایندهای درمانی، قبل از نصب انواع روکش دندان هم باید درمورد انتظارات با پزشک مذاکره شود. همچنین برای داشتن دندان و لثه های سالم بهتر است مرتب برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه شود.

مقاله مرتبط:  آیا انجام ایمپلنت دندان در بارداری برای مادر و جنین خطرناک است؟

مراقبت های بعد از انواع روکش دندان

اگر که وینرها تحت فشار زیاد قرار بگیرند؛ امکان ترک خوردن و  شکسته شدنشان وجود دارد. پس سعی کنید از جویدن ناخن و گاز زدن اشیاء سفت اکیدا خودداری فرمایید.

معمولا چند روزی زمان می برد تا به روکش دندان عادت کنید. اما در صورتی که در جویدن و گاز زدن غذا احساس نارحتی داشتید؛ حتما با پزشک در میان گذاشته شود تا روکش را برایتان درست کند. همچنین استفاده از مسواک و نخ دندان برای حفظ سلامت دندان و لثه توصیه میشود. پس از نصب روکش نیز امکان پوسیدگی دندان در زیر روکش یا گوشه های آن وجود خواهد داشت.

برای جلوگیری از این پوسیدگی، برای شستشوی بهتر دهان خود محصولاتی تهیه کنید که نشان تایید انجمن دندانپزشکی را داشته باشد. این نشان، بدان معناست که محصول مورد نظر از استانداردهای انجمن دندانپزشکی پیروی کرده و همچنین بی‌خطر و موثر می باشد.

روکش طلا دندان

طلا به عنوان یک فلز نرم و انعطاف ‌پذیر، با ساختار بیولوژیکی بدن انسان کاملاً سازگاری دارد و در زمینه علم دندان‌ پزشکی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در ساخت روکش دندان از طلا، تقریباً 24 نخد طلا و 3 نخد مس با یکدیگر ترکیب می ‌شوند و با استفاده از یک سیلندر به شکل ورقه‌ نازک در می ‌آیند و به دور دندان کشیده می ‌شوند.

 در نصب روکش طلا، تخته ‌ای کوچک از مینای دندان با اندازه کمی برداشته می ‌شود، بنابراین استفاده از این روکش به طور کلی به فرم طبیعی دندان آسیب نمی ‌زند.

روکش ‌های طلا به عنوان یکی از بهترین و مقاوم‌ ترین نوع روکش ‌ها در دندان ‌پزشکی شناخته می ‌شوند و با رعایت بهداشت دهان و دندان، می‌ توانند سال ‌های طولانی مدت ماندگاری داشته باشند. در مواردی که بیمار توانایی مالی دارد، برخی از دندان ‌پزشکان در انتخاب نوع روکش ممکن است روکش طلا را به عنوان گزینه ‌ای مناسب پیشنهاد دهند.

 این نوع روکش، بیشتر در دندان ‌های عقب، مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت، هنگام خندیدن یا صحبت کردن، روکش طلا مشخص نمی‌ شود و بیمار می ‌تواند از مزایای مقاومت و دوام طولانی مدت آن بهره ‌برداری کند.

هزینه روکش دندان 1402

هزینه روکش دندان تحت تأثیر چندین عامل قرار دارد. نوع روکشی که بر روی دندان نصب می‌شود، تأثیر زیادی بر روی قیمت دارد. مواد با کیفیت بالا معمولاً هزینه بیشتری دارند.

 به عنوان مثال، روکش‌های سرامیکی، زیرکونیا یا پرسلن اغلب گران‌تر از روکش‌های متداول مانند متاکریلات هستند. موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشک نیز می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. در شهرها یا مناطق لوکس، هزینه‌ها روکش دندان بیشتر است.

 تخصص و تجربه پزشک نیز در تعیین هزینه روکش دندان ۱۴۰۲ تأثیر دارد. پزشکان با تجربه برای روکش دندان، هزینه بیشتری تعیین می کنند.

 مصرف مواد از جمله رزین‌ ها، پوشش‌ دهنده‌ ها و ابزارهای مختلف نیز به هزینه نهایی افزوده می شود. هزینه ‌های مرتبط با تجهیزات، مصرفی ‌ها، زمان و تکنولوژی مورد استفاده نیز در قیمت نهایی تأثیر دارند. اگر تعداد دندان‌ هایی که نیاز به روکش دارند، زیاد باشد هزینه کلی به طور طبیعی افزایش خواهد یافت.

 وضعیت دندان‌ها و نیاز به درمان‌های قبلی مانند پرکردن یا درمان ریشه نیز هزینه را افزایش می دهد. پس از نصب روکش، هزینه‌ های مرتبط با مراقبت و نگهداری نیز در محاسبه کلی هزینه‌ ها تاثیر دارد. شرایط دندان مانند سایز، شکل و موقعیت آن نیز در هزینه روکش ۱۴۰۲ تأثیرگذار است.

قیمت روکش دندان جلو

قیمت روکش دندان جلو تحت تأثیر چندین عامل قرار دارد. نوع موادی که برای ساخت روکش استفاده می ‌شود، تأثیر زیادی بر روی قیمت دارد. مواد با کیفیت بالا معمولاً هزینه بیشتری دارند. برای مثال، روکش ‌های سرامیکی یا زیرکونیا معمولاً گران ‌تر از مواد دیگر هستند. تجربه و تخصص پزشک نیز در تعیین قیمت تأثیر دارد. پزشکان با تجربه بیشتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشک نیز می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. در شهرها یا مناطق گران‌تر، ممکن است هزینه‌ها بیشتر باشند.

 هزینه‌های مربوط به تجهیزات، داروهای مصرفی‌ در طول انجام روکش دندان، زمان و تکنولوژی مورد استفاده نیز به قیمت نهایی روکش تأثیر می ‌گذارد. در صورتی که دندان به درمان‌ هایی مانند پرکردن یا درمان ریشه، نیاز داشته باشد هزینه کلی درمان افزایش خواهد یافت.

شرایط دندان مانند سایز، شکل و موقعیت آن نیز در قیمت روکش دندان جلو تأثیر دارد. بعد از نصب روکش، هزینه‌های مرتبط با مراقبت و نگهداری نیز وجود دارد که باید در محاسبه کلی هزینه‌ها در نظر گرفته شوند.

 بنابراین، قیمت نهایی روکش دندان جلو با توجه به موارد فوق و ترکیب آن‌ها، متغیر خواهد بود. بهترین راه برای تعیین قیمت دقیق، مشاوره با یک دندانپزشک با تجربه است.

بهترین روکش دندان

روکش دندان تمام فلزی (All-Metal) با استفاده از آلیاژی از فلزات ساخته می ‌شود، زیرا هیچ فلزی به تنهایی ویژگی‌ های لازم برای تهیه این نوع روکش دندان را ندارد. انواع مختلف فلزات برای ساخت روکش دندان تمام فلزی به کار گرفته می ‌شوند.

 این فلزات شامل فلزات گران ‌قیمتی مثل طلا و تیتانیوم، فلزات نیمه‌ گران ‌بها مانند نیکل، کروم و برلیوم، و همچنین فلزات معمولی است. روکش دندان تمام فلزی نسبت به سایر انواع روکش‌ های دندانی دارای دوام و استحکام بالایی است، به طوری که احتمال شکستن آن بسیار کمتر است.

این نوع روکش دندان سازگاری زیستی بالایی دارد و مشابه مینای دندان عمل می ‌کند، به طوری که در طولانی ‌مدت منجر به ساییدگی دندان‌ های طبیعی نمی ‌شود.

روکش های تمام فلز اگر از فلزات گران‌ قیمتی تهیه شود، قابلیت شکل ‌پذیری خوبی دارد و به خوبی با دندان‌ های طبیعی هماهنگ می‌ شود. به علاوه، نصب این نوع روکش دندان نسبت به سایر روش‌ های دندان‌پزشکی، نیاز به تراش کمتری روی دندان ‌های طبیعی دارد.

اگر به دنبال انتخاب بهترین روکش دندان برای ترمیم دندان های آسیب‌ دیده خود هستید، پیشنهاد ما به شما روکش دندان تمام فلز است.

روکش زیرکونیوم

روکش زیرکونیا، یک پوشش کامل از جنس سرامیکی برای دندان‌ هاست که با استفاده از چارچوب‌ های زیرکونیومی تقویت می‌ شود و از نظر ساختاری شباهتی به روکش‌های پی ‌اف ‌ام دارد. اختلاف اساسی این روکش با سایر پوشش‌ها، استفاده از زیرکونیوم به جای فلز در مرکز آن است.

زیرکونیوم دارای رنگ سفید و استحکام فوق‌العاده‌ای می ‌باشد. این نوع روکش عمدتاً برای دندان‌های جلویی کاربرد دارد. از آنجا که زیرکونیا به عنوان یک فلز بسیار سخت با رنگ روشن شناخته می ‌شود و خواص شیمیایی خنثی دارد، ممکن است در برخی موارد حتی در تولید وسایل الکتریکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

روکش زیرکونیا به دلیل استحکام و دوام فوق‌العاده‌ای که دارد، به عنوان پوششی برای دندان‌ها استفاده می ‌شود. این نوع روکش به شدت با بافت بدن انسان سازگاری دارد و تحریک‌ زایی ‌های آلرژیک یا نامناسب را در بدن انسان ایجاد نمی ‌کند.

ظاهر روکش زیرکونیا به طور چشم ‌گیری شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی دارد. این روکش مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ دارد که این ویژگی، یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن است. از این نوع روکش حتی برای دندان ‌های عقب نیز استفاده می‌ شود و مزیت دیگر آن مقاومت در برابر سایش است.

اقدامات قبل از انواع روکش دندان

قیمت روکش دندان

قیمت روکش دندان چقدر است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت این هزینه بستگی به نوع روکش و دستمزد پزشک و هزینه آزماشگاه تولید روکش دارد که میتواند متفاوت باشد. با این حال در مرکز ایمپلنت دندان در غرب تهران هزینه این کار به صرفه است. شما می توانید قیمت روکش و همچنین قیمت ایمپلنت دندان در تهران را در این مرکز با سایر مراکز مقایسه کنید تا این مورد را درک کنید.

معمولا قیمت روکش دندان پرسلن باند شده به فلز پایین تر می باشد  و البته قیمت روکش دندان در آنها نیز به آلیاژ استفاده شده در زیر آن بستگی دارد.  اما با آلیاژ های مرسوم در آزمایشگاه های تولید روکش ها به صرفه ترین هزینه را این نوع روکش ها دارند.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی را در زمینه روکش دندان کسب کرده باشید.

اشتراک گذاری مطلب

با ما در تماس باشید

  • تهران ,فلکه دوم صادقیه, خیابان آیت الله کاشانی
    جنب بانک سرمایه , ساختمان فربد پلاک 258.
    طبقه 4 واحد
  • 02144045596

  • 09302994400

  • info@mr-implant.com

مطالب مرتبط

لطفا امتیاز دهید