آخرین مقالات

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه ، سلام دوست عزیز، در این مقاله قصد داریم به معرفی مرکز ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، قیمت ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، مزایای

ادامه مطلب »

ایمپلنت فوری در صادقیه

ایمپلنت فوری در صادقیه ، سلام دوستان! امروز می‌خواهم درباره‌ی یک موضوع جالب و مفید بحث کنم، یعنی ایمپلنت فوری در صادقیه. این مقاله به دنبال

ادامه مطلب »

ایمپلنت کره ای در صادقیه

ایمپلنت کره‌ای در صادقیه ، یک پنجره به بهترین روش‌های ایمپلنت دندان . سلام به دوستان عزیز. امروز می‌خواهیم درمورد مرکز ایمپلنت کره‌ای در صادقیه صحبت کنیم.

ادامه مطلب »

ایمپلنت قسطی در صادقیه

مرکز ایمپلنت قسطی در صادقیه ، دوست عزیز، ایمپلنت قسطی یکی از روش های مدرن و موثر برای جایگزینی دندان های گم شده است. در صادقیه، مرکز

ادامه مطلب »

بهترین مارک لمینت دندان

بهترین مارک لمینت دندان

 بهترین مارک لمینت دندان  شامل مارک های مانند لمینت ایمپرس و ایمکس، ونیر لمینت، ونیر سرک، لمینت سرامیکی دوراتین و داوینچی و … می شود . به طور کلی برند لمینت دندان در دو دسته بندی کلی قرار می گیرد که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم.

بهترین مارک لمینت دندان استاندارد

بهترین مارک های لمینت دندان استاندارد عبارتند از:

لمینت ایمپرس و ایمکس

شرکت Ivocar Vivadent طراحی و تولید این نوع لمینت را انجام داده است. لمینت ایمکس ساخته شده توسط این شرکت مشهور، بسیار پر فروش است. 

به دلیل متفاوت بودن درصد مواد به کار رفته، لمینت ایمکس دارای دوام و طول عمر بالاتری نسبت به لمینت ایمپرس می باشد.
این لمینت ها برای پوشش عیب ظاهری دندان و همچنین تغییر ظاهری شکل دندان ها از لایه های بسیار نازکی ساخته شده اند.

برخی از افراد که دندان آن ها بیش از اندازه زرد شده باشد، برای سفید و روشن تر کردن دندان های خود نمی توانند از لمینت سرامیکی ایمکس استفاده کنند و استفاده از لمینت استاندارد ایمپرس برای آن ها مناسب تر است.
جهت ترمیم ونیر لمینت تک دندان، کاربرد ونیر ایمکس بسیار موثر است و همچنین برای ساخت تاج دندان با استحکام بالا، ونیر سرامیکی مارک ایمپرس مناسب است.

مقاله مرتبط:  ایمپلنت اقساطی طولانی مدت

ونیر لمینت

جالب است بدانید انتخاب اکثر ستاره های هالیوودی برای طرح لبخند زیبای خود، برند ونیر لمینت MAC می باشد و ونیر های مک در دسترس عموم قرار ندارد.

 به همین جهت برخی از دندانپزشکان خاص می توانند برای بیماران خود از این نوع ونیر که از سرامیک فشرده ساخته شده است، استفاده نمایند.

این ونیر ها بسیار شبیه به لمینت ایمپرس و ایمکس می باشند اما باید گفت به علت قیمت و کیفیت بالاتر لمینت مک، این ونیر ها شباهت بیشتری به دندان های طبیعی دارند.
تصمیم دندانپزشک برای انتخاب نوع رنگ و سایه ونیر، بسیار متنوع می باشد. بهترین مارکی که عموم قادر به استفاده از آن می باشند، تنها دارای 4 طیف رنگ بوده در حالی که ونیر MAC بیش از 16 نوع طیف رنگی دارد.

لمینت سرامیکی دوراتین و داوینچی

ونیر های داوینچی به کمک تکنولوژی پیشرفته پرسلین فشرده، در لابراتوار دنتال داوینچی ساخته شده است.
همین طور شرکت Vita، لمینت دوراتین را که از نظر کیفیت بسیار مشابه با ونیر های پرسلین می باشد، طراحی کرده است. این نوع لمینت سرامیکی در مطب های معتبر دندانپزشکی در ایران، معرفی می گردد و طرفداران بسیاری دارد.

شرکت داوینچی برای طراحی و ساخت ونیر های دندان بسیار شهرت داشته و حدود 25 سال در این کار سابقه دارد.
علاوه بر اینکه ونیر پرسلن داوینچی ظاهری بسیار طبیعی دارد، ونیر ها در برابر زرد شدن بسیار مقاومت داشته و خیلی مقرون به صرفه می باشند.

ونیر سرک

شرکت CEREC با طراحی تکنولوژی جدید CAD/CAD موفق به توسعه ونیر لمینت شده و این امکان را برای دندانپزشکان ایجاد کرده تا آن ها بتوانند در مطب و به کمک دستگاه اسکن و پرینتر سه بعدی لمینت های سرامیکی را تولید کنند.
این روش سبب شده تا بیماران برای دریافت لمینت خود نیازی به دو هفته انتظار نداشته باشند و در یک جلسه دندانپزشک می تواند لمینت آن ها را نصب کند، به همین دلیل است که این روش به نام لمینت فوری شهرت پیدا کرده است.

شرکت CEREC، با کمک نرم افزار پیشرفته خود در کنار تصاویر سه بعدی از دهان و دندان بیمار، این ونیر های پیشرفته را طراحی کرده است.
با اینکه ونیر سرک دارای قیمت بالاتری نسبت به بقیه ونیر ها می باشد، اما بسیار دقیق و سریع کاشته می شود و همچنین ظاهر بسیار فوق العاده ای دارد.

برند شرکت Sirona دارای نمایندگی های متفاوتی در کشور های آمریکا، آلمان، ترکیه و استرالیا می باشد که مارک لمینت ونیر سرک تحت برند این شرکت می باشد و کارایی و پیشرفت آن روز به روز بیشتر نمایان می گردد.

بهترین مارک لمینت دندان بدون تراش

بهترین مارک لمینت دندان بدون تراش عبارتند از:

از بین چندین روش درمانی و زیبایی دندانپزشکی ارائه شده توسط Denmat، بیش از همه طراحی لمینت های سرامیکی بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان مورد توجه قرار گرفت.

با پیشرفت تکنولوژی دندانپزشکی، لمینت های LUMISmile و LUMIBrite جهت طراحی لبخند و پس از آن ونیر لومینیرز که بسیار نازک می باشد، طراحی شده اند.
امروزه برای پوشاندن مشکلات ظاهری دندان ها، ونیر کامپوزیت اهمیت بسیار زیادی را پیدا کرده است و برای ونیر لمینت رقیب قدرتمندی شده است.

با وجود ظاهری طبیعی، دارای قیمت مناسبی نیز می باشند، اما دوام و ماندگاری کمی دارند.
کاشت ونیر کامپوزیت همانند لومینیرز بدون تراشیدن مینای دندان انجام می گیرد که این سبب حفظ ساختار طبیعی دندان می شود. انواع لمینت بدون نیاز به تراش عبارتند از:

لمینت سرامیکی دوراتین

این ونیر ها به دلیل نازک بودن بدون نیاز به تراشیدن دندان و با کاشت مستقیم روی دندان ها قرار می گیرند.
به همین دلیل این روش برای افرادی که از تراشیدن دندان های خود ترس دارند و یا حتی نمی خواهند بعد از لمینت، دندان آن ها دچار آسیب شود و می خواهند بعد از مدتی لمینت را از روی دندان خود بردارند، بسیار مناسب است.

این روش این امکان را به بیمار می دهد که در صورت نارضایتی از لمینت، بعد از مدتی آن را بردارد و کاشت ونیر کامپوزیت را انجام دهد.
برای بیمارانی که به دلایلی مانند ارتودنسی دندان بعضی از دندان های خود را کشیدند و یا افرادی که دارای لبخند باریکی هستند، ونیر لمینت سرامیکی DURAthin انتخاب مناسبی است.

می تواند لبخندی زیبا و طبیعی را ایجاد نماید. این تکنولوژی برای دندان های کج هم قابل استفاده بوده و کاربرد دارد.

لومینیرز

برای افرادی که تمایل دارند بدون تراشیدن دندان ها از لمینت برای طرح لبخند استفاده کنند، دندانپزشک لایه بسیار نازکی را به نام لومینیرز برای آن ها نصب می کند.
این نوع ونیر دندان با وجود اینکه پوسته بسیار نازکی دارد، اما ظاهر آن برای دندان طبیعی نیست. لومینیرز می تواند به پیشگیری از پوسیدگی کمک کند و به علت قیمت مناسب و شرایط نصب راحت، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

با این وجود عوارضی هم بعد از آن مشاهده شده است. ونیر پرسلن لومینیرز، با نصب مناسب می تواند طرح لبخند بی نظیری را برای بیمار به ارمغان آورد.

لمینت بدون تراش ویوانیرز

این نوع ونیر ها بدون نیاز به تراشیدن، به راحتی و سریع نصب می شوند و می توانند اشکالات ظاهری دندان مانند لب پر شدن، شکستگی و تغییر رنگ را به خوبی ترمیم نماید.
این ونیر های سرامیکی بسیار با دوام و دارای استحکام بالایی می باشند. مواد تشکیل دهنده این نوع ونیر، زیرکونیم Bruxzir، سرامیک سیلیکات لیتیوم و دی سیلیکات لیتیوم ایمکس می باشد. بهترین مارک لمینت دندان، ونیر Bruxzir بوده که از نظر ظاهر شبیه به دندان های طبیعی و بسیار مقاوم می باشند.

برای دندان های کج و زاویه دار، به دلیل دقت بالا برای ساخت آن ها ونیر های دی سیلیکات لیتیوم Vivaneer انتخاب مناسبی هستند.

سوالات متداول

1لمینت دندان برای چه کسانی قابل انجام نیست؟

برخی از افراد که دارای لثه های تحلیل رفته و عفونی هستند، افرادی که مینای دندان خود را از دست داده اند و یا دندان آن ها پوسیدگی خیلی شدید دارد، نمی توانند لمینت دندان انجام دهند.

2آیا می توان برای مرتب کردن دندان ها به جای ارتودنسی از لمینت استفاده نمود؟

در صورتی که ناهنجاری دندان خفیف یا متوسط باشد، با مشورت دندانپزشک می توان به جای ارتودنسی که درمان آن طولانی است، از لمینت دندان استفاده کرد. در صورتی که ناهنجاری شدید باشد، این کار ممکن نیست. اگر بیمار به این کار اصرار داشته باشد، به دلیل اینکه تراش زیادی از دندان لازم است، لمینت ها به طور مکرر خواهند افتاد و همچنین بیماری های لثه برای فرد به وجود می آید. بنابراین در این صورت انتخاب ارتودنسی بهترین گزینه است.

لمینت چه مشکلاتی از دندان را رفع می نماید؟لمینت برای زیبا ساختن دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، بستن فاصله بین دندان ها و ترمیم شکستگی های جزئی کاربرد دارد. برای ترمیم و درمان دندان باید با مشورت دندانپزشک بهترین روش را انتخاب نمود.

3لمینت چه مشکلاتی از دندان را رفع می نماید؟

لمینت برای زیبا ساختن دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، بستن فاصله بین دندان ها و ترمیم شکستگی های جزئی کاربرد دارد. برای ترمیم و درمان دندان باید با مشورت دندانپزشک بهترین روش را انتخاب نمود.

لمینت و قیمت آن در مستر ایمپلنت

قیمت لمینت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای آگاه شدن از قیمت لمینت دندان می توانید با شماره های 02144001240 و 02144001241 تماس بگیرید. همچنین اگر دندان هایتان دچار مشکل شده اند؛ ایمپلنت دندان گزینه مناسبی است.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی را در زمینه بهترین مارک لمینت دندان کسب کرده باشید.

اشتراک گذاری مطلب

با ما در تماس باشید

  • تهران ,فلکه دوم صادقیه, خیابان آیت الله کاشانی
    جنب بانک سرمایه , ساختمان فربد پلاک 258.
    طبقه 4 واحد
  • 02144045596

  • 09302994400

  • info@mr-implant.com

مطالب مرتبط

لطفا امتیاز دهید