آخرین مقالات

مقایسه قیمت لمینت در ایران و سایر کشورها

مقایسه قیمت لمینت دندان

مقایسه قیمت لمینت در ایران و سایر کشور

مقایسه قیمت لمینت دندان در ایران و سایر کشورها برای بسیاری از افراد مهم و حتی یک چالش است. هزینه های درمان، خانواده های بسیاری را با مشکل مواجه کرده است که ترجیح می دهند حتی یک بار برای چکاپ  به دندان پزشک مراجعه نکنند و آنها هنگامی به مطب دندان پزشکی مراجعه می کنند که کار از کار گذشته است و راهی جز کشیدن و ایمپلنت دندان وجود نخواهد داشت.

حداکثر موادی که در دندان پزشکی مصرف می شود 10 درصد هزینه و بقیه هزینه ها، هزینه های جانبی و دستمزد پزشک است. متاسفانه به ازای هر ایرانی، 13 دندان کشیده، خراب یا پوسیده داریم که شاخص نامناسبی است و راه حلش این است که اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

مروری کوتاه نشان می دهد پرداخت هزینه بسیاری از خدمات رایج دندانپزشکی (برای مثال لمینت) در توان افرادی که ماهانه دریافتی کمی دارند؛ نیست.

با این حال، بسیاری از کارشناسان درباره موضوع مقایسه قیمت لمینت براین باورند که قیمت این خدمات دندان پزشکی در ایران نسبت به کشورهای همجوار و حتی اروپایی و آمریکایی کمتر است.

این موضوع موجب شده بسیاری از خارجی ها و ایرانیان مقیم کشورهای دیگر با مقایسه قیمت لمینت، ترجیح دهند برای درمان به ایران مراجعه کنند؛ زیرا ضمن دریافت خدمات بهتر، پول کمتری پرداخت می کنند. البته این صرفا به لمینت ختم نمی شود چرا که قیمت ایمپلنت دندان نیز به همین طریق است.

تعرفه ها در دندانپزشکی سالیانه تغییر می کند و نمیتوان آن را به صورت دقیق مشخص کرد. بنابراین قیمت برای بیمارانی که قصد انجام لمینت دندان را دارند؛ حدودی است. قیمت حدودی هم بین 1200 تا 1600 در نظر گرفته می شود که این قیمت نیز بستگی به دندان های فرد دارد و قابل تغییر است.

در مقایسه قیمت لمینت در ایران و سایر کشورها می توان گقت که قیمت لمینت در سایر کشور ها از 400 دلار تا 2500 دلار برای هر دندان میباشد. این مقایسه قیمت لمینت در ایران و سایر کشورها، نشان می دهد که قیمت دندان پزشکی ایران کمتر از منطقه است.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که شهروند سایر کشورها، تحت پوشش بیمه کامل دندان پزشکی قرار دارد. در برخی از این کشور ها سالانه صد هزار دلار به هر فرد برای درمان دندان پزشکی اختصاص داده می شود. برای مثال افراد می توانند در این کشور تمام دندان های خود را رایگان ایمپلنت کنند.

قیمت لمینت دندان

سه نوع لمینت دندان وجود دارد. لمینت پرسلن، لمینت کامپوزیت و لمینت بدون تراش از انواع رایج لمینت‍‌ ها هستند که هزینه لمینت دندان با توجه به نوع آن متفاوت است.
لمینت پرسلن: این نوع لمینت‌ ها قیمت بالاتری دارند. کیفیت آن‌ها نسبت به سایر لمینت‌ها نیز بالاتر است. انتخاب این نوع به زمان آماده سازی بیش‌تری احتیاج دارد. طول عمر آن بالای 15 سال است و حتی مانند دندان طبیعی نور را جذب می‌کند.
لمینت بدون تراش: قیمت هر واحد لمینت دندان بدون تراش بسیار مقرون به صرفه‌تر از پرسلن است. زیرا به آماده سازی دندان احتیاجی ندارند و همچنین از مواد سرامیکی نازک‌تر هستند. دوام این نوع زیر 15 سال است و همچنین کم‌تر از پرسلن طبیعی به نظر می‌رسند. لومیرها یکی از نمونه‌های رایج این نوع هستند.
لمینت کامپوزیتی: قیمت لمینت کامپوزیتی بسیار کم‌تر از دو نوع دیگر است زیرا که کیفیت و طول عمر کم‌تری نیز دارند. عمر آن‌ها بین 2 تا 5 سال است و همچنین کامپوزیت‌ها بسیار شکننده هستند. هنگام مراجعه به دندانپزشک و تنها با یک جلسه این‌کار برایتان انجام می‌شود.

مقاله مرتبط: مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

قیمت لمینت سرامیکی

قیمت لمینت سرامیکی به عوامل زیادی بستگی دارد که به آن‌ها در زیر اشاره شده است.
نوع لمینت: لمینت سرامیکی انواع متفاوتی دارد که در قیمت آن تاثیرگذار است.
تعداد دندان موردنیاز: لمینت دندان قیمت مختلفی نسبت به این‌که قرار است چند واحد لمینت انجام دهید؛ متفاوت است. به طور کلی لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی قیمت بالاتری دارد.
تخصص دندانپزشک: درمان یا زیبایی دندان‌هایتان را بهتر است توسط یک دندانپزشک مجرب یا متخصص ایمپلنت دندان انجام دهید. زیرا که آن‌ها با توجه به تخصص و مهارتی که در کاشت یا روکش دندان‌ها دارند، این‌کار را به بهترین نحو برایتان انجام می‌دهند. به مراتب هرچه تخصص دندانپزشک بالاتر باشد، دستمزد او بالاتر از سایر دندانپزشکان است.
هزینه لابراتوار: بخش زیادی از هزینه لمینت دندان به لابراتوار اختصاص دارد. زمانی که پزشک قالب دندان‌هایتان را گرفت آن را به لابراتوار می‌فرستد. به دلیل این‌که لمینت‌های سرامیکی تماما در لابراتوار ساخته می‌شوند، به همین دلیل بیش‌تر هزینه به لابراتوار اختصاص دارد.
محل کلینیک: به طور کلی موقعیت جغرافیای کلینیک در هزینه لمینت دندان موثر است. مثلا قیمت لمینت در بالای شهر با پایین شهر تفاوت دارد یا قیمت آن در تهران یا شهرستان فرق می‌کند.

تفاوت لمینت سرامیکی با کامپوزیت

کامپوزیت همانطور که از نامش پیداست نوعی روکش دندانی است اما تفاوت های زیادی با لمینت دارد. برای مثال لمینت زیباتر، طبیعی تر و پرهزینه تر از کامپوزیت است.

جدا از بحث تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت در ماندگاری و کیفیت، قیمت این دو باهم تفاوت دارد. قیمت کامپوزیت دندان از لمینت دندان کم تر است. قیمت کامپوزیت بین 400 تا 1 میلیون برای هر دندان میباشد که این نشان از قیمت کمتر کامپوزیت نسبت به لمینت دارد.

در مقایسه قیمت لمینت سرامیکی با کامپوزیت، می توان گفت که قیمت لمینت دندان در کشورهای دیگر از 400 دلار تا 2500 دلار برای هر دندان میباشد و قیمت کامپوزیت دندان که از لمینت سرامیکی ارزانتر است از 400 تا 1500 دلار می باشد.

وقتی صحبت از هزینه لمینت می شود، باید عوامل بسیار زیادی را در نظر گرفت. کیفیت لمینت دندان بسیار بالا است و چون تنها جنبه زیبایی دارد، لمینت سرامیکی تحت حمایت بیمه قرار نمی گیرد و به صورت آزاد محاسبه می شود.

یکی از مهم‌ترین اختلاف‌ها بین این دو روش، تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت است که باید به آن توجه کنید. عمده‌ترین مزیت کامپوزیت نسبت به لمینت قیمت پایین آن بوده که به مراتب کیفیت آن نیز کم‌تر از لمینت است.

تقریبا می‌توان گفت که لمینت قیمت دو برابری نسبت به کامپوزیت داشت که این موضوع اهمیت دارد چرا که انجام کارهای زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. تفاوت دیگر این دو روش روکش، اختلاف در مراحل و زمان انجام آن‌ها است. معمولا کامپوزیت ونیر در یک جلسه انجام می‌شود اما لمینت‌ها به دو الی سه هفته زمان برای آماده شدن احتیاج دارند.

لمینت و کامپوزیت از نظر برگشت پذیری با هم متفاوت هستند. در روش کامپوزیت به دلیل این‌که پزشک آن‌ها را تراش نمی‌دهد قابلیت برگشت پذیری دارند و می‌توانید در صورت عدم رضایت از دندان‌های خود استفاده کنید. در روش لمینت به دلیل تراش دندان‌ها این قابلیت وجود ندارد.
همچنین طول عمر لمینت بسیار بیش‌تر از کامپوزیت است. لمینت‌ها بسیار طبیعی بوده و رنگشان به رنگ دندان‌های خودتان بسیار نزدیک است. در صورتی که کامپوزیت‌‌ها رنگ بسیار سفیدی دارند.

رنگ لمینت دندان

از ویژگی های برتری لمینت می توان به ثابت ماندن رنگ لمینت دندان، همرنگ بودن با دیگر دندان ها و داشتن سطح شفاف و درخشنده اشاره کرد. برای مثال برای افراد سیگاری که تصمیم به ترک سیگار ندارند، لمینت دندان راه مناسبی برای داشتن لبخندی زیباست.

در انتخاب رنگ لمینت دندان باید دقت شود. اگر رنگ لمینت دندان درست انتخاب نشود؛ ممکن است دندان‌ ها مصنوعی و لبخند فرد غیرواقعی به نظر برسد.

برای مثال، افراد دارای پوست تیره ‌تر باید رنگ لمینت دندان‌های خود را طبیعی و مطابق رنگ پوست انتخاب کنند. هر چه تمایز بین رنگ دندان‌ها و رنگ پوست بیشتر باشد، باعث می‌شود دندان‌ها سفیدتر دیده شوند.

کدام دندان ها را لمینت می کنند؟

دندانپزشک ممکن است لبخند کامل بیمار را از زوایای مختلف عکس بگیرد و در تصمیم گیری در مورد اینکه بیمار چه تعداد لمینت دندان انجام دهد از او مشورت بگیرد و در نهایت تعداد لمینت لازم را مشخص کند.

برای اینکه بدانید چه تعداد از دندان های شما نیاز به لمینت دندان دارند، فقط از روبرو به لبخند خود نگاه نکنید بلکه نیم رخ لبخند خود را هم نگاه کنید. خیلی ها فکر می کنند فقط 6 دندان موقع لبخند زدن دیده می شود، زیرا وقتی در آینه نگاه می کنند همین تعداد دندان را می بینند. اما اگر سر خود را کمی به یک طرف بچرخانید، متوجه خواهند شد که احتمالاً حداقل 8 یا 10 دندان در موقع لبخند زدن دیده می شوند.

اما اگر دندانی فقط به دلیل دندانهای کج ، بد شکل، دارای شکاف ، ترک خوردگی ، شکسته شده و یا ترک برداشته را برطرف کنند می توانید فقط روی آن دندانهای خاص را لمینت دندان انجام دهید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی را در زمینه مقایسه قیمت لمینت در ایران و سایر کشورها کسب کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دندانپزشکی مستر ایمپلنت تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مطلب

با ما در تماس باشید

  • تهران ,فلکه دوم صادقیه, خیابان آیت الله کاشانی
    جنب بانک سرمایه , ساختمان فربد پلاک 258.
    طبقه 4 واحد
  • 02144045596

  • 09302994400

  • info@mr-implant.com

مطالب مرتبط

لطفا امتیاز دهید