آخرین مقالات

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه ، سلام دوست عزیز، در این مقاله قصد داریم به معرفی مرکز ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، قیمت ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، مزایای

ادامه مطلب »

ایمپلنت فوری در صادقیه

ایمپلنت فوری در صادقیه ، سلام دوستان! امروز می‌خواهم درباره‌ی یک موضوع جالب و مفید بحث کنم، یعنی ایمپلنت فوری در صادقیه. این مقاله به دنبال

ادامه مطلب »

ایمپلنت کره ای در صادقیه

ایمپلنت کره‌ای در صادقیه ، یک پنجره به بهترین روش‌های ایمپلنت دندان . سلام به دوستان عزیز. امروز می‌خواهیم درمورد مرکز ایمپلنت کره‌ای در صادقیه صحبت کنیم.

ادامه مطلب »

ایمپلنت قسطی در صادقیه

مرکز ایمپلنت قسطی در صادقیه ، دوست عزیز، ایمپلنت قسطی یکی از روش های مدرن و موثر برای جایگزینی دندان های گم شده است. در صادقیه، مرکز

ادامه مطلب »

سوالات متداول لمینت دندان

سوالات متداول لمینت دندان

مراحل درمان لمینت دندان چیست ؟

یکی از سوالات متداول لمینت دندان ، مراحل انجام این درمان است که این مراحل به شرح ذیل می باشد .

در لمینت های سرامیکی ، دندانپزشک کمی از مینای دندان و لثه را تراش داده ، پس از آن قالب گیری انجام می شود و به لابراتوارهای دندانسازی جهت آماده سازی روکش ارسال می شود .

مقاله مرتبط: تفاوت لمینت دندان با روکش

در فاصله آماده سازی روکش اصلی روی دندان یک روکش به صورت موقت قرار داده می‌شود تا بیمار احساس نارحتی نداشته باشد.

بعد از آماده سازی دندان در لابراتور دندانسازی ، در جلسات بعدی دندانپزشک روکش ساخته شده را با چسب رزینی مخصوص روی دندان وصل می کند .

معمولا این نوع روکش در یک جلسه یا نهایتا دو جلسه انجام خواهد شد و با روش های دیگر مانند ایمپلنت دندان کاملا متفاوت است..

اگر نیاز به تراش مینای دندان ها نباشد ابتدا دندانپزشک دندان‌ها را ایزوله می کند و اسیدزنی کرده ، شسشو میکند و بعد از خشک کردن ، با استفاده از کامپوزیت شروع به فرم دادن دندان ها می نماید .

در انتها نیز لمینت دندان را پولیش زنی میکند تا تمیز و براق شود.

 
1چند نوع لمینت دندان وجود دارد ؟

به صورت کلی دو نوع لمینت دندان به نام لمینت های سرامیکی و لمینت های کامپوزیتی داریم .

2تفاوت لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی چیست ؟

معمولا طول عمر کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی کمتر است .

 هزینه لمینت های سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر می باشد .

از لحاظ استحکام و مقاومت  نیز دوام و استحکام لمینت های  سرامیکی بیشتر است .

3لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ؟ کدام بهتر است ؟

بین این دو لمینت ارجحیتی وجود نداشته و انتخاب نوع لمینت بستگی به شرایط دندان ها ، تشخیص دندانپزشک متخصص و انتخاب بیمار دارد .

4به طور معمول عمر لمینت دندان چقدر است ؟

ماندگاری لمینت دندان معمولا بین 5 تا 10 سال می باشد .

البته همانطور که قبلا گفته شد ، عمر لمینت های سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی است .

بعد از این مدت زمان لمینت نیاز به ترمیم یا تعویض دارد .

5آیا می توان یک یا چند دندان را لمینت کرد یا باید تمام دندان‌ها لمینت شوند ؟

هر لمینت مخصوص یک دندان می باشد و با توجه به شرایط و درخواست بیمار میتوان یک یا چند دندان و یا همه‌ی دندان‌ها را لمینت کرد .

6چه مراقبت‌هایی بعد از لمینت کردن دندان‌ها لازم است ؟

لمینت دندان ، مراقبت ‌های خاصی جز عدم استفاده از مواد خوراکی سفت و سخت و یا استفاده بیش از حد مواد غذایی رنگی مثل قهوه ندارد .

همچنین باید نکات و موارد بهداشتی مربوط به دندان‌ها مثل استفاده از مسواک و نخ دندان مثل همیشه رعایت شود.

7جنس مواد لمینت از چیست ؟

لمینیت یک پوسته نازک از نوع کامپوزیت یا سرامیک است که دارای استحکام بالایی است که با قرار گیری این پوسته روی دندان فرم زیبایی را در دندان ها ایجاد می کند.

8با داشتن پروتز های متحرک میتوان دندان ها را لمینت کرد ؟

خیر . باید به جای پروتز های متحرک از ایمپلنت استفاده کرد و دندان های دیگر را لمینت کرد ، چون پروتز متحرک میتواند به لمینیت ، به علت عدم ثبات آسیب برساند .

9دندان های آهکی را میتوان لمینت کرد ؟

بله ؛ از انواع لمینت ها می توان برای دندان های آهکی نیز استفاده کرد.

10لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود ؟

خیر ؛ استفاده از لمینت باعث بوی بد دهان نخواهد شد ولی از بوی بد دهان هم جلوگیری نمی کند . البته در صورتی که پزشک با مهارت بالا لمینت را نصب کرده و بهداشت دهان نیز رعایت شود ، بوی بد دهان از بین خواهد رفت .

11دندان شیری را می توان لمینت کرد؟

دندان شیری به دلیل داشتن طول عمر کوتاه قابل لمینت کردن نیستند و پزشکان به هیچ عنوان این امر را توصیه نمی کنند .

12دلیل اختلاف قیمت لمینت در کلینیک های مختلف دندان پزشکی چیست ؟

متخصص یا عمومی بودن دندانپزشک ، نوع سرامیک یا کامپوزیت مورد استفاده ، هزینه لابراتوار ساخت لمینیت و نوع چسب استفاده شده ، میتواند بر قیمت لمینت تاثیر گذار باشد .

13آیا امکان استفاده از لمینیت برای بیماری که دارای ناهنجاری فک می باشد وجود دارد ؟

خیر ؛ زیرا معمولا در  ناهنجاری های فک مشکل بسیار بزرگتر از آن است که با اضافه کردن کامپوزیت به سطح دندان یا با تراش لمینیت سرامیکی آن را اصلاح کرد .

1آیا لمینت به مرور زمان رنگ میگیرد؟

پوسته ی لمینت هم مثل دندان طبیعی است و با خوردن مواد خوراکی رنگدار تغییر رنگ می دهد اما این حالات ارتباط مستقیمی با جنس و ساخت لمینت داردکه اگر از مواد خوب و مناسب و مرغوب ساخته شود بسیار سخت تر تغییر رنگ می دهد و نوع درمانی که انجام شده نیز  بسیار موثر بوده و سپس بهداشت فردی اصل اساسی را به خود اختصاص می دهد که با رعایت بهداشت دندان ها میتوان از تغییر رنگ دندان ها پیشگیری کرد.

2چه کسانی قادر به درمان لمینت نیستند ؟

افرادی که لثه های عفونی دارند .

افرادی که دارای دندان های تحلیل یافته هستند .

افرادی که طول دندان هایشان بیش از حد کوتاه است .

افرادی که مینای دندان هایشان از بین رفته باشد .

افرادی که دندان هایشان بیش از حد دارای پوسیدگی باشد .

3در صورت آسیب رسیدن به لمینیت یا شکسته شدن باید چکار کرد؟

در صورت آسیب رسیدن به لمینیت یا شکسته شدن قابلیت تعویض آن وجود دارد و به هر دلیلی بر روی لمینیت ها تغییر رنگ به وجود آید می توان با یک پالیش به شکل اولیه خود باز گردد و شفاف و براق گردد .

گاهی بر اثر ضربه یا فشار ممکن است لمینیت ها از روی دندان ها جدا شود که می توان با مراجعه به پزشک، به چسباندن دوباره آن اقدام کرد.

4آیا لمینت سبب آسیب به دندان می شود؟

به صورت کلی اگر شما  موارد و نکات بهداشتی را با دقت بالا رعایت کنید و اگر دندان پزشک شما از لابراتوار و مواد خوب استفاده کرده باشد تا بتواند آن پوشش لازمه را برای دندان ها ایجاد بکند، مشکلی برای شما اتفاق نخواهد افتاد.همچنین در فواصل زمانی مناسب، با معاینه ی وضعیت سلامت دندان ها می توان از خراب شدن دندان ها ممانعت کرد.

5ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

لمینت های دندانی عمر طولانی دارند اما ونیر های کامپوزیتی مدت زمان عمر و ماندگاریشان حدود پنج تا هشت سال است و بعد از این مدت باید مجددا تکرار شود. معمولا عمر آن بستگی به بهداشت و رعایت اصول ایمنی و وارد نشدن ضربه به لمینت دارد.

6آیا لمینت دندان موجب حساسیت می شود؟

همانند دیگر روش های  دندانپزشکی زیبایی،ممکن است  حساسیتی در صرف مواد غذایی بسیار گرم و یا سرد،  در روز های ابتدایی، دیده  شود. این نوع حسایت موقتی بوده و بعد از بازه زمانی بسیار کوتاهی، بر طرف می شود.

7آیا امکان شکستگی دندان لمینت شده وجود دارد؟

افراد در نگهداری و رعایت اصول و نکات مهم بهداشت دندان، تاثیری بسزایی دارند. با رعایت تمامی اصول اولیه ، امکان شکستگی لمینت به حداقل می رسد، ولی کاملا از بین نمی رود. اما در صورتی که لمینت دندان شکسته شود امکان ترمیم آن وجود دارد.

8علت تغییر رنگ لمینت دندان چیست؟

تغییر رنگ دندان با گذر زمان به وجود می آید ، که بسته به مواد غذایی و نوشیدنی های مصرفی فرد دارد. می توان با کم کردن مصرف مواد غذایی رنگی ، تا حدی از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری کرد. تغییر رنگ دندان لمینت شده به نسبت کامپوزیت دندان ، کمتر است و هر چقدر مواد مصرفی به کار رفته در لمینت دندان بهتر باشد، این تغییر رنگ کمتر اتفاق می افتد.

9آیا ممکن است دندان لمینت شده جدا شود؟

زمانی که لمینت دندان توسط دندان پزشک مجرب و بر طبق رعایت اصول علمی کارگذاشته شود، هرگز از دندان جدا نمی شود.

10آیا لمینت با تراش دندان های صورت می گیرد ؟

در حین انجام لمینت دندان، دندان تقریبا نیم میلی متر تراش داده می شود و حتی ممکن است، اگر فردی شرایط دندانی خوبی داشته باشد بدون تراش این کار انجام شود. در صورتی که این اندازه  تراش دندانی، کم بوده و آسیبی به مینای دندان نمی زند.

11آیا در دندان های نامرتب به جای ارتودنسی می توان از لمینت استفاده کرد؟

از نظر پزشکان در ناهنجاری های خفیف تا متوسط ، مخصوصا در فک بالا می توان به جای درمان ارتودنسی که زمان بیشتری نیاز دارد ، از روش لمینت استفاده کرد و نتیجه بهتری ازنظر ظاهری گرفت .اما در ناهنجاری های شدیدتر حتما نیاز به درمان ارتودنسی دندان می باشد ، در غیر این صورت دندان ها باید به مقدار زیادی تراش خورده شوند و همین باعث افتادن مکرر لمینت ها می گردد .همچنین اصرار بر درمان لامینت در دندان های به شدت نامرتب ممکن است باعث ایجاد التهاب و بیماری لثه شود و در این گونه موارد بهتر است از درمان ارتودنسی استفاده گردد.

12تغییر رنگ لبه ای لمینت به چه دلیل است؟

مواد رنگی مصرف شده توسط فرد  تاثیر زیادی بر تغییر رنگ لبه ای لمینیت با گذشت زمان دارد .

مثلا چایی، قهوه ، کشدن سیگار، و قلیانبه به مرور زمان باعث تغییر رنگ دادن لبه های دندان مشود. میتوان با کم کردن مصرف این مواد رنگی از تغییر رنگ آن پیشگیری کرد. این تغییر رنگ یا رنگ پذیری در درمان لمینت سرامیکی دندان کمتر از کامپوزیت دندان است. همچنین جنس لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان استفاده شده برای درمان و میزان مرغوبیت آنها در این رنگ پذیری تاثیر دارد. مواد مرغوب تر دیرتر تغییر رنگ میدهند.

اشتراک گذاری مطلب

با ما در تماس باشید

  • تهران ,فلکه دوم صادقیه, خیابان آیت الله کاشانی
    جنب بانک سرمایه , ساختمان فربد پلاک 258.
    طبقه 4 واحد
  • 02144045596

  • 09302994400

  • info@mr-implant.com

مطالب مرتبط

لطفا امتیاز دهید