آخرین مقالات

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه

ایمپلنت سوئیسی در صادقیه ، سلام دوست عزیز، در این مقاله قصد داریم به معرفی مرکز ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، قیمت ایمپلنت سوئیسی در صادقیه، مزایای

ادامه مطلب »

ایمپلنت فوری در صادقیه

ایمپلنت فوری در صادقیه ، سلام دوستان! امروز می‌خواهم درباره‌ی یک موضوع جالب و مفید بحث کنم، یعنی ایمپلنت فوری در صادقیه. این مقاله به دنبال

ادامه مطلب »

ایمپلنت کره ای در صادقیه

ایمپلنت کره‌ای در صادقیه ، یک پنجره به بهترین روش‌های ایمپلنت دندان . سلام به دوستان عزیز. امروز می‌خواهیم درمورد مرکز ایمپلنت کره‌ای در صادقیه صحبت کنیم.

ادامه مطلب »

ایمپلنت قسطی در صادقیه

مرکز ایمپلنت قسطی در صادقیه ، دوست عزیز، ایمپلنت قسطی یکی از روش های مدرن و موثر برای جایگزینی دندان های گم شده است. در صادقیه، مرکز

ادامه مطلب »

سوالات متداول در خصوص ارتودنسی

ارتودنسی چیست ؟

به روشهای تخصصی درمان نامرتبی دندان ها و فک ارتودنسی میگویند.

ارتودنسی کمک میکند تا دندان ها در جهت درست قرار بگیرند و یا فک چنانچه تناسب و تقارن مناسب را نداشته باشد , به جای صحیح کشیده شود.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول عصب کشی

ارتودنسی از این جهت مهم است که تاثیر بسیاری زیادی بر سلامت دهان و دندان و زیبایی صورت فرد دارد. مستر ایمپلنت بزرگترین کلینیک کاشت ایمپلنت دندان در صادقیه هر نوع سوالی را در زمینه ارتودنسی لازم داشته باشید پاسخ می دهد.

1چرا میبایست ارتودنسی کنیم ؟

دلایل متعددی برای ارتودنسی دندان وجود دارد , برخی از مردم دندان های نامرتبی دارند و یا فک بالا و پایین تقارن مناسبی ندارند. نامرتبی دندان ها در سنین پایین موجب رشد بد دندان ها در فک و حتی مشکلاتی نظیر دندان پنهان میشود .

در برخی موارد دندان های آسیاب فرد در لثه و زیر یک دندان دیگر رشد میکند , علت این موضوع نبود فضا کافی در فک برای رشد دندان است .

خدمات ارتودنسی دندان کمک میکند فضای مناسب برای رشد دندان ها ایجاد شود و از همه این ها مهمتر بین دندان های فک بالا و پایین تقارن ایجاد شود تا عمل جویدن غذا به راحتی انجام شود.

در برخی از افراد فاصله دندان ها بسیار کم است , این موضوع عمل تمیز کردن دندان ها را سخت میکند و باعث میشود دندان ها سریعتر پوسیده شوند.

در موارد دیگری وجود فاصله زیاد بین دندان ها مطرح میشود که آن هم خود مشکلات زیبایی و جویدن را در بر دارد.

در کل میتوان گفت ارتودنسی دندان کمک میکند دندان ها و فک در مسیر درست قرار گیرند تا هم سلامت دندان ها و زیبایی فک و طرح لبخند بیمار تصحیح شود.

2بهترین زمان برای شروع ارتودنسی چه زمانی است؟

آمارهای زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد .سن مناسب برای ارتودنسی می تواند وابسته به نوع ناهنجاری باشد ولیکن برای ارتودنسی در کودکی بعد از روئیدن دندان های اصلی و قبل از توقف رشد استخوان فک مناسب است.

میتوان گفت سن مناسب بین 9 تا 12 سالگی است , ولی این به معنی نیست که بزرگسالان نمیتوانند ارتودنسی کنند. برخی افراد در سنین بالاتر تصمیم به ارتودنسی میگیرند که میبایست این نکته رو در نظر داشته باشند , رشد استخوان های فک به پایان رسیده و ممکن است نتیجه مورد نظر به صورت کامل در اختیارشون قرار نگیرد. اما همچنان میتوان در بزرگسالی دندان ها را با ارتودنسی ردیف کرد.

3آیا درمان ارتودنسی درد دارد؟

یکی از دغدغه‌های مهم هر روش درمانی، میزان درد آن است. در درمان ارتودنسی ممکن است کمی درد در دندان هایتان احساس کنید و یا حتی بعد از چند روز احساس کنید که دندان هایتان لق شده است.

این ناراحتی خفیف و لق شدن دندان ها ضعف طبیعی بدن است و نشان می دهد که دندان های شما در حال حرکت و صاف شدن هستند

4آیا می توانم با دندان های ارتودنسی شده ام ورزش کنم؟

بله. من پیشنهاد می کنم که در صورت انجام هر ورزشی از یک محافظ دندان  استفاده کنید که به طور خاص برای افرادی که دارای ارتودنسی هستند طراحی شده است.

1درمان ارتودنسی چه مدت طول خواهد کشید ؟

طول درمان وابسته به نوع و شدت ناهنجاری دندانی فکی، سن مراجعه بیمار و همکاری بیمار متفاوت می باشد اما به طور میانگین طول درمان ارتودنسی در حدود 2 سال است و به طور متوسط بیماران هر 4 تا 6 هفته یکبار معاینه می شوند.

2ارتودنسی برای رفع چه مشکلاتی است؟

درمان های ارتودنسی فقط برای مرتب شدن دندان های به هم ریخته نیست بلکه در درمان های ارتودنسی روابط 2 فک و دندان ها نیز بهبود می یابد. صحیح نبودن رابطه فک بالا و پایین ، بر غذا خوردن، جویدن و صحبت کردن نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

3آیا نیاز به کشیدن دندان دارم؟

ما تنها زمانی دندان می کشیم که احتیاج به فضای خالی داشته باشیم. گاهی اوقات ما تنها باید دندان های شیری کودک را بکشیم تا دندان های دائمی بتوانند راحت تر رشد کنند.

اصلی ترین سوال این است که آیا ما نیاز به کشیدن دندان های دائمی داریم؟

پاسخ این سوال به طرح درمان هر بیمار بستگی دارد و اینکه سعی ما بر این است که تا حد امکان دندان نکشیم.

4آیا می‌توان فقط دندان‌های یک فک را ارتودنسی کرد؟

این موضوع به شرایط فرد بستگی دارد. در بعضی موارد در ظاهر نیاز به ارتودنسی یک فک است ولی در واقع مشکلات دیگری وجود دارد که در ظاهر مشخص نیست ولی برای رفع مشکل باید براکت‌ها روی دندان‌های هر دو فک قرار بگیرند. بنابراین در این خصوص باید حتما متخصص ارتودنسی متناسب با شرایط دندان‌ها و فک بیمار نظر دهد.

اشتراک گذاری مطلب

با ما در تماس باشید

  • تهران ,فلکه دوم صادقیه, خیابان آیت الله کاشانی
    جنب بانک سرمایه , ساختمان فربد پلاک 258.
    طبقه 4 واحد
  • 02144045596

  • 09302994400

  • info@mr-implant.com

مطالب مرتبط

لطفا امتیاز دهید